De la persoana la user. Si invers?

Din punctul de vedere al campaniilor publicitare, marele atu al internetului este masurabilitatea. Clientii care cheltuiau sume enorme cu reclama TV sau print au descoperit ca acum pot sti nu doar cati useri le-au vazut mesajul publicitar, ci si ce au facut dupa aceea (s-au dus pe site, au navigat pe X pagini, si-au lasat adresa de e-mail sau chiar au cumparat produsul Y – plus multe, multe altele). Si nu mai era nevoie sa astepte cifrele de la vanzari sa vada daca au avut succes au ba, pentru ca rezultatele puteau fi urmarite in timp real.  Din acel moment, nimic nu a fost mai usor decat sa se calculeze ROI. “Cost per action” a devenit brusc punctul de plecare si sosire al oricarei discutii legate de o campanie online, ca un refren stiut de toata lumea.

Intr-adevar, masurabilitatea e un mare atu. Din pacate, toata lumea a inceput sa se pozitioneze fata de acest atu ca si cand ar fi singurul.
La ce ma refer?
Ei bine, relatia consumatorului cu brandul a trecut brusc in plan secund. Asta in cel mai bun caz, de cele mai multe ori nici macar nu mai este luata in calcul. Graba este foarte mare atunci cand rezultatele se vad in timp real. Insa cand vorbim de o relatie, trebui sa ne aducem aminte ca tot ceea ce este mai important in ea NU e masurabil. Un zambet, o idee stralucita, o amintire care dureaza o viata sunt imposibil de masurat cu un software si un cod de tracking.
De aceea, nu cred ca risc prea mult spunand ca cel mai mare atu al internetului, masurabilitatea, este si cel mai mare dezavantaj al lui.