Eufemismul in vremea crizei

KFC vine de la Kentucky Fried Chicken. S-a ajuns la denumirea asta pentru că în zilele noastre prăjeala nu prieşte siluetei brandului. Probabil că “fiert în ulei” va lua curând locul lui “a prăji” – de fapt, baia în aburi de ulei vă sună familiar?

Din aceeasi nevoie, “forţele de menţinere a păcii” iau locul trupelor de ocupaţie. “Asistent Manager” ia locul secretarei. “Aterizarea forţată” ia locul prăbuşirii.”Se poate si mai bine” in loc de “ai cam dat-o-n bară”.

Această listă e îmbogăţită chiar acum de următoarele perechi:

restructurare – concediere

repozitionare strategica – urmează concedieri

avem o criză momentană de lichidităţi – nu-ţi vezi banii luna asta

sigur vom mai colabora pe proiecte punctuale – te dau afară, dar o sa te caut dacă nu am încotro şi o să te plătesc prost, cu întârziere sau deloc

e criză – pot să-ţi fac cam orice.

Lista ramâne deschisă, mă tem. Însă tare mi-ar plăcea să aud că, în ciuda crizei, măcar un manager a descoperit că încă mai are ceva sânge-n veioză şi nu foloseşte cuvinte goale pentru a înveli rahatul în ţiplă – făcând astfel duhoarea si mai greu de suportat.

Ati auzit de cineva care sa faca aşa? Eu nu.

UPDATE:

Deja am primit pe messenger aceeaşi întrebare de 2 ori în 5 minute, aşa că mai bine spun aici că nu am fost dat afara. De nicăieri, niciodată. Sau nu încă. 🙂

Sunt doar supărat pe ce aud că li se întâmplă unora. Cel mai mult m-a întristat cineva care chiar credea că va fi sunat sa revină când lucrurile vor merge mai bine. Tot aşteaptă de un an telefonul ăla.