De la continut relevant la peltea textuala

Citeam azi despre o statistica TopRank din care am aflat ca in ultimul an, 95% dintre cei care au inclus in mixul de comunicare un blog business au facut-o pentru a-si imbunatati plasamentul in cautarile Google (sau alte motoare de cautare, daca exista ).

Personal, sunt foarte suparat de cum au inteles onlinerii expresia “content is the king”.

Au inceput sa dezvolte continut la kilogram, indiferent daca aveau sau nu ceva de spus. Online se citeste doar aproximativ o treime din blocurile de text, iar acum, colac peste pupaza, netul e invadat de texte diluate. Si tare mi-e teama ca aceasta peltea o sa se rasfranga asupra “obiceiului de consum” al textelor. E foarte probabil sa se dezvolte un fenomen asemanator “banner blindness”-ului, in care userii vor vedea blocul de text si-si vor spune: “A, asta e scris pentru SEO”. Si vor sari reflex peste, iar de la treime se va ajunge la sfert si mai apoi dumnezeu stie unde.

Tot personal, sper ca Google sa introduca relevanta in algoritmul de ranking si/sau pozitionare in paginile sale de rezultate – relevanta ce ar reiesi din voturilor userilor care navigheaza pe site-ul respectiv. Altfel, o sa asistam neputinciosi la desertificarea Internetului. Nu spun ca asta ar fi singura cauza a fenomenului, insa o vad ca pe una dintre cauzele principale.

P.S. Ii profeteam candva unei colege de breasla, experta in SEO si alte minunatii Google, ca va veni momentul in care toti vor invata sa faca SEO, sa faca landinguri ca la carte, sa viseze Analytics si sa interpreteze datele ca un teolog scripturile. Si atunci, i-am spus eu, diferenta o va face Ideea, continutul viu, care va avea fata intoarsa catre oameni, iar motoarele de cautare abia daca vor vedea o bucata din profil sau ceafa. Acum, pe masura ce trece timpul, mi-e teama ca va fi din ce in ce mai greu sa faci casa unei Idei in hatisul asta de forme fara continut, asa cum se prefigureaza a deveni Internetul. Oricum, daca reusesti, probabil ii va fi foarte greu cuiva sa ajunga acolo.